El 28% de l’alumnat restant ha abandonat el cicle iniciat, una xifra tres punts per sota de la mitjana espanyola
Un total de 87 joves (71,4%) participants del projecte OTTE per al curs 2023-2025 han finalitzat el Cicle Formatiu de Grau Mitjà (70 persones) o bé, han iniciat un tercer any per poder concloure aquesta titulació (17 persones). Dels 70 casos exitosos, 59 iniciaran un Grau Superior; 2 apostaran per la formació no reglada; mentre que els 9 restants ja s’han incorporat al mercat laboral.
Per contra, 35 persones (28,6%) van abandonar el cicle iniciat, de les qual 18 van tornar a matricular-se a un altre CFGM, gràcies a la tasca d’assessorament del servei d’orientació d’aquest projecte. La resta es va decantar per la formació no reglada o programes de noves oportunitats (6 persones) o van incorporar-se al mercat laboral (11 persones). Entre les causes d’aquest abandonament, destaquen la manca de vocació en seleccionar una especialitat formativa, la dificultat o decepció de les expectatives envers el grau estudiat, la nota de tall o la incertesa de les sortides professionals dels estudis triats. L’anàlisi prèvia d’aquests factors de risc permet la detecció precoç de l'abandonament i, en conseqüència, la realització d’un acompanyament més individualitzat a l'alumnat que necessita un major suport.
Un total de 122 persones (84 nois i 38 noies) han participat en aquesta promoció de l’Observatori de Trajectòries i Transicions Educatives, que ha ofert 2.813 acompanyaments a joves i famílies al llarg d’aquest període 2023-2025. Aquestes xifres són pràcticament iguals a les de la promoció anterior. Han estat elaborades per l'Observatori Econòmic i Social de la Fundació Barberà Promoció, i s’han donat a conèixer en un acte a la Torre d’en Gorgs, amb la presència de l’alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés Trillo, i el primer tinent d'Alcaldia i regidor de Presidència, Drets Socials, Seguretat i Organització, Daniel González Cabrera.
L'Observatori de Trajectòries i Transicions Educatives (OTTE) és un projecte impulsat per l’Ajuntament de Barberà del Vallès que es duu a terme des de la Fundació Barberà Promoció amb el suport de la Secció d’Educació, 1a Infància i Família del consistori local, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Pla Educatiu d'Entorn i de la Diputació de Barcelona mitjançant el projecte transformador NOE 4.10. Aquesta iniciativa s’ha convertit en un referent per a d’altres municipis catalans, que volen executar projectes per reduir l'Abandonament Educatiu Prematur, i que s’han fixat en el nostre model per implantar-lo a les seves respectives ciutats.
- Inicia la sessió per fer comentaris